Άρθρα σε περιοδικά - Articles at magazines

 ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΤΟΥ http://marodrydaki.blogspot.com ΣΤΟ  

http://tro-ma-ktiko.blogspot.com/

 

ΕΓΚΑΤΑΛΕΛΕΙΜΕΝΑ ΤΑ ΝΟΤΙΑ ΠΡΟΑΣΤΙΑ

http://tro-ma-ktiko.blogspot.com/2010/09/blog-post_960.html
Τετάρτη, 29 Σεπτεμβρίου 2010

Ξεκίνησα μια έρευνα στο Πολυτεχνείο, όσον αφορά τα νότια προάστια. Συγκεκριμένα διερευνάται η σχέση των μέσων μαζικής μεταφοράς (ΜΜΜ) και των μέσων σταθερής τροχιάς (ΗΣΑΠ, Μετρό, Τραμ) στα Νότια Προάστια της Αττικής. Η κινητικότητα είναι βασικό στοιχείο στην υπόσταση της πόλης και πολύ συχνά την υποτιμάμε.
Η συνεχής επέκταση των ορίων των πόλεων, επέφερε πολλά προβλήματα. Οι υποδομές κορέστηκαν, τα αυτοκίνητα δεν χωράνε πια. Η πόλη για να απελευθερωθεί από το αυτοκίνητο, πρέπει να σχεδιαστεί κατάλληλα, και να δώσει λύσεις στους τρόπους μετακίνησης. Η μυθοποίηση του αυτοκινήτου, είναι πλέον δεδομένη στις μέρες μας, τουλάχιστον στην Ελλάδα. Από τότε που η πόλη έχει γίνει ένας τόπος παραγωγής, και η έκτασή της συνεχώς επεκτείνεται, οι εργαζόμενοι μοιάζουν να μην έχουν άλλη εναλλακτική.

Στα πλαίσια αυτής της έρευνας, έγινε συλλογή στοιχείων για την υφιστάμενη κατάσταση των μέσων σταθερής τροχιάς, και των επεκτάσεών τους, στα Νότια Προάστια της Αττικής, όπου παρατηρώντας κανείς τον χάρτη με τις χαράξεις των Μέσων, αλλά και τις επεκτάσεις τους, παρατηρεί μια «αμηχανία» στη χάραξη αυτών των περιοχών, μια «εγκατάλειψη» θα λέγαμε. Γιατί ;; Δεν μπορεί κανείς να ενδιαφερθεί;; Τόσες μελέτες έχουμε κάνει, τόσες προτάσεις, και καταλήγουν να κάνουν ότι θέλουν και όπως το θέλουν οι Δήμαρχοι.....Είναι τραγικό!! Στέλνω για παράδειγμα στοιχεία για έναν από τους Δήμους όπως είναι ο Αλιμος:  

 
Ο Δήμος Αλίμου με 41471 μόνιμους κατοίκους, εξυπηρετείται μόνο από το τραμ, και συγκεκριμένα από 5 στάσεις, καισύντομα θα εξυπηρετείται και από την στάση «ʽΑλιμος» του μετρό. Η έρευνα μετακινήσεων για τον εν λόγω Δήμο, έδειξε ότι το υψηλότερο ποσοστό μετακίνησης το κατέχει με διαφορά το ΙΧ με 48,27%. Δεύτερο έρχεται το αστικό λεωφορείο με 22,27% και τελευταίο το μετρό με 12,33%. Είναι νούμερα αυτά; Το τραμ με 3,90;;
ΜΑ ΠΟΤΕ ΘΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΘΕΙ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΓΙΑ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ;;;;



ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΥΑΝ ΠΑΛΟΜΑΡ , ΕΚΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ "LUIS BARRAGAN", ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗ ΔΙΑΛΕΞΗ ΤΟΥ ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΣ: Κ. ΧΡΗΣΤΟΥ
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΑΡΘΡΟΥ-ΚΕΙΜΕΝΟ-ΣΥΛΛΟΓΗ ΥΛΙΚΟΥ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΣΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΗ : ΔΡΥΔΑΚΗ ΜΑΡΙΑ, ΑΡΧΙΤΕΚΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ

 





ΕΡΓΟ :  2 ΚΑΤΟΙΚΙΕΣ ΣΤΙΣ ΒΑΣΙΛΙΕΣ, ΗΡΑΚΛΕΙΟ, ΚΡΗΤΗ
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΕΣ:  ΣΟΥΖΑΝΑ & ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΝΤΩΝΑΚΑΚΗΣ 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΑΡΘΡΟΥ-ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΡΥΔΑΚΗ ΜΑΡΙΑ, ΑΡΧΙΤΕΚΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ

ΜΙΑ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΙΘΡΙΩΝ
Δύο κατοικίες σε μια πλαγιά με ανοιχτή θέα προς τη δύση και τη θάλασσα, μακρυά προς το βορρά. Οι κατοικίες οργανώνονται σε ζώνες κατασκευής. Μια τέτοια ζώνη - γαλαρία - στραμμένη στο νότο, παραλαμβάνει την κίνηση στις 2 κατοικίες και κατανέμει στις διάφορες στάθμες τις δραστηριότητες, οι οποίες ανοίγονται σε προστατευμένες ταράτσες ή αυλές. 







ΕΡΓΟ :  ΚΤΙΡΙΑΚΟ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ ΤΗΣ Α.Β.Γ. ΚΑΛΥΦΤΑΚΙ Α.Ε. ΣΤΗΝ ΚΑΤΩ ΚΗΦΙΣΙΑ
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΕΣ:  ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Ν. ΤΟΜΠΑΖΗΣ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΣ: ΝΙΚΟΣ ΔΑΝΙΗΛΙΔΗΣ
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΑΡΘΡΟΥ-ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΡΥΔΑΚΗ ΜΑΡΙΑ, ΑΡΧΙΤΕΚΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ

Ο ΒΙΟΚΛΙΜΑΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΓΙΑ ΕΝΑ ΚΤΙΡΙΟ ΓΡΑΦΕΙΩΝ ΜΕΓΕΘΟΥΣ 15.000μ2
Το κτιριακό συγκρότημα της Α.Β.Γ. Καλυφτάκη Α.Ε., αποτελείται από τρεις πτέρυγες, οι οποίες αναπτύσσονται γύρω από ένα κοινόχρηστο χώρο με φυτεύσεις. Στο αίθριο αυτό έχει τοποθετηθεί μια μεταλλική υπερκατασκευή για σκίαση (διαμόρφωση μικροκλίματος). Κατ' αυτό τον τρόπο έχει επιτευχθεί φυσικός φωτισμός και αερισμός για όλο το κτίριο, και η μέγιστη οικονομία όσον αφορά την κατανάλωση ενέργειας.






ΕΡΓΟ :  "ΚΙΒΩΤΤΟΣ" ΧΩΡΡΟΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΕΣ:  ΠΟΛΥΑΝΝΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑ
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΑΡΘΡΟΥ-ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΡΥΔΑΚΗ ΜΑΡΙΑ, ΑΡΧΙΤΕΚΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ

"ΚΙΒΩΤΟΣ" ΣΚΕΥΟΣ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΩΣΗΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
Η Κιβωτός αναδύεται στον όρμο της Ελούντας, ως ανάμνηση της αρχαίας βυθισμένης πόλης, ως παραμύθι ή μνήμη του κατακλυσμού. Το υγρό στοιχείο έχει έντονη παρουσία, άλλοτε με τη μορφή στάσιμων επιφανειών κι άλλοτε με τη μορφή ροών όπου το νερό χάνεται και βρίσκεται ξανά, δημιουργώντας μικρούς καταρράκτες, ήχους και χρώματα, αφετηρίες δραστηριότητας και φαντασίας. Οι όγκοι, σαν να αναδύθηκαν από το νερό, αλλού κανονικοί κι αλλού στρεβλοί από τις βίαιες προσκρούσεις. Η ισορροπία είναι εσωτερική, οι όγκοι συνεργάζονται ως προς τη σταθερότητα της μορφής και τη λειτουργία. Η Κιβωτός περιέχει την ανάμνηση της κίνησης, του ταξιδιού στο νερό, και λειτουργεί ως σκεύος διατήρησης της ζωής και διάσωσης του κόσμου των παιδιών.




ΕΡΓΟ :  ΝΕΟ ΠΟΛΥΟΡΟΦΟ ΚΤΙΡΙΟ ΓΡΑΦΕΙΩΝ ΤΗΣ ΒΙΑΜΑΡ Α.Ε
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΕΣ:  ΑΕΤΕΡ – ΧΑΡΡΥ Κ. ΜΠΟΥΓΑΔΕΛΛΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΕΣ Α.Ε (ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ, ΜΕΛΕΤΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ )
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΑΡΘΡΟΥ-ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΡΥΔΑΚΗ ΜΑΡΙΑ, ΑΡΧΙΤΕΚΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ








ΕΡΓΟ : NEO KTIΡΙΟ ΔΥΟ ΚΑΤΟΙΚΙΩΝ ΣΤΗΝ ΚΑΣΤΕΛΛΑ
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΕΣ: ΠΛΕΙΑΣ - ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΟΥΝΑΔΗ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΣ: ΚΩΣΤΑΣ ΘΩΜΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΑΡΘΡΟΥ-ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΡΥΔΑΚΗ ΜΑΡΙΑ, ΑΡΧΙΤΕΚΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ

ΜΙΝΙΜΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ
Η ογκοπλαστική σύνθεση και η μορφολογία βασίζονται σε λιτό-μινιμαλιστικό και σύγχρονο εικαστικό λεξιλόγιο, ώστε η κατοικία να αντιπαρατίθεται σαν μια ποιοτική και πιο αυθεντική πρόταση στην αναπαραγωγή των νεοκλασικών κτηρίων που κατά κανόνα χτίζονται στην περιοχή.





ΕΡΓΟ :  ΚΑΤΟΙΚΙΑ ΣΤΗ Ν.ΚΗΦΙΣΙΑ
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΕΣ:  ΣΟΥΖΑΝΑ ΚΑΙ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΝΤΩΝΑΚΑΚΗΣ

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΑΡΘΡΟΥ-ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΡΥΔΑΚΗ ΜΑΡΙΑ, ΑΡΧΙΤΕΚΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ

Η ΕΠΙΔΕΞΙΑ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΜΠΕΤΟΝ ΓΙΑ ΜΙΑ ΚΑΤΟΙΚΙΑ ΣΤΗ Ν.ΚΗΦΙΣΙΑ
Στη κατοικία αυτή το μπετόν είναι εμφανές τόσο στο εξωτερικό τόσο και στο εσωτερικό του σπιτιού. Η επεξεργασία του έγινε με πολύ φροντίδα και επιμονή αποδεικνύοντας για μια ακόμα φορά ότι πρόκειται για ένα υλικό που έχει παρεξηγηθεί στον τόπο μας, με αποτέλεσμα να του αποδίδουν όλη τη μιζέρια των Αθηνών.





ΕΡΓΟ :  ΣΤΗΛΗ ΝΕΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΑΡΘΡΩΝ-ΚΕΙΜΕΝΟ ΚΑΙ ΣΤΗΣΙΜΟ ΣΕΛΙΔΑΣ: ΔΡΥΔΑΚΗ ΜΑΡΙΑ, ΑΡΧΙΤΕΚΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ





ΕΡΓΟ :  ΣΤΗΛΗ DESIGN
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΑΡΘΡΩΝ-ΚΕΙΜΕΝΟ ΚΑΙ ΣΤΗΣΙΜΟ ΣΕΛΙΔΑΣ: ΔΡΥΔΑΚΗ ΜΑΡΙΑ, ΑΡΧΙΤΕΚΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ




ΕΡΓΟ :  ΣΤΗΛΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΑΡΘΡΩΝ-ΚΕΙΜΕΝΟ ΚΑΙ ΣΤΗΣΙΜΟ ΣΕΛΙΔΑΣ: ΔΡΥΔΑΚΗ ΜΑΡΙΑ, ΑΡΧΙΤΕΚΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ